Coronavirus (COVID-19) | Latest guidance
-A A +A

Professional Opportunities

Please consult this site for information on opportunities to participate in the assessment development process. As needed there are opportunities for:

  • item development/review
  • cut score/expectations setting sessions
  • advisory groups
  • field test administration
  • scoring sessions

Links to express interest in such actitivities will be posted as they become available. Please note that invitation e-mails are sent from PLANS-Registration@novascotia.ca; ensure you check your junk/spam folder or add the PLANS-Registration email address to your contact list. / Les courriels seront envoyés de PLANS-Registration@novascotia.ca; assurez-vous de vérifier votre dossier de courrier indésirable/spam ou d'ajouter l'adresse e-mail PLANS-Registration à votre liste de contacts.

Scorers and table leaders will be selected based on consideration of the following: regional representation; diverse backgrounds and historically marginalized communities such as African Nova Scotian, Mi'kmaq, Persons with Disabilities, LGBTQ2+, and Newcomer communities (teachers may self-identify in the EOI); diversity of experience participating in previous provincial scoring sessions; priority will be given to teachers whose current assignment is at or adjacent to the grade level of the assessment. / Les correcteurs et les chefs de table seront choisis en tenant compte de ce qui suit : la représentation de toutes les regions; la représentation de diverses communautés traditionnellement marginalisées comme les communautés afro-néo-écossaises, Mi’kmaq, LGBTQ2S+, ainsi que les personnes handicapées et les nouveaux arrivants (enseignants pourraient indiquer leur identité  dans le formulaire); l’expérience des enseignants qui ont participé à des sessions de correction provinciales dans le passé; la priorité sera accordée aux enseignants actuels ou adjacents du niveau scolaire évalué.

- - - - - - - - - - - - - - - - -

Scoring Session Dates / Dates des sessions de correction

  • Writing in Grade 6 Scoring Session -- This form is paused temporarily. Teachers who have already completed teh W6 form will be contacted; the form will be accepting additional submissions and will be active again on October 7. Thank you for your patience. 
    Online Session
    Table Leader Training, November 16-17, 2022
    Scoring Session, November 18-20, 2022
  • Session de correction d'écriture en 6e année -- Disponible jusqu'au le 12 octobre 2022
    Session en ligne
    La formation des chefs de table se déroulera le 24-25 novembre 2022
    La session de correction se déroulera les 26-27 novembre 2022

Notes: 

  • Scorers receive a stipend of $195/day. Table Leaders receive a stipend of $220/day. Sub coverage for weekdays; paid for weekend days.
  • Note for online sessions: Scoring will be online through GNSPES; training materials will be mailed to teachers in advance of online sessions. There will be some brief preparation required prior to the session start date. Accommodations and expenses will not be covered for online sessions. Stable high-speed/private internet connection is required to support online meetings. Desktop or laptop is required (no phones, tablets or iPads). A private working space is required as participants will be working with confidential materials.

Noter : 

  • Les correcteurs recevront des honoraires journaliers de 195 $. Les chefs de table recevront des honoraires journaliers de 220 $.
  • Remarques concernant les sessions de correction en ligne : Nous allons corriger en ligne par l’entremise de SEPNE/GNSPES ; les matériaux de formation seront envoyés par la poste aux enseignants avant la session. La session de correction en ligne requiert préalablement une brève préparation. Puisque la session se tiendra virtuellement, l’hébergement et les dépenses ne seront pas couverts. Une connexion internet stable, haute vitesse et privée est nécessaire pour participer aux réunions en ligne. Un ordinateur ou ordinateur portable est nécessaire, et non pas de téléphones, de tablettes ou des iPads. Un espace de travail privé est requis, car les participants travailleront avec des documents confidentiels.