-A A +A

Professional Opportunities

Please consult this site for information on opportunities to participate in the assessment development process. As needed there are opportunities for:

  • item development/review
  • cut score/expectations setting sessions
  • advisory groups
  • field test administration
  • scoring sessions

Links to express interest in such actitivities will be posted as they become available.

 

Looking ahead to summer 2021, Student Assessment and Evaluation is planning a number of scoring sessions. We will be scoring in a new format, online through GNSPES. Training materials will be mailed to teachers in advance of the session, and the training and scoring will take place online in GNSPES. We anticipate having online Expression of Interest forms for summer scoring session open by early May, and links will be available on this page. Check back again, and in the meantime, save the dates for session(s) you may be interested in.

Assessment/Examination Scoring Session

Anticipated Table Leader Training Date(s)

Anticipated Scoring Session Dates

Literacy in Grade 3

July 13

July 14-15

Littératie en 3e année (CSAP)

July 13

July 14-15

Writing in Grade 8

July 27

July 28-30

Écriture en 8e année (CSAP)

July 27

July 28-29

English 10

August 10

August 11-12

Français 10 (CSAP)

August 10

August 11-12

Mathematics 10

August 15-17

August 18-20

Mathématiques 10

August 15-17

August 18-20

Notes:
- Scorers will receive a stipend of $195/day; Table Leaders will receive a stipend of $220/day.
- The session will take place virtually; accommodations and expenses will not be covered.
- Stable high-speed/private internet connection is required to support online meetings.
- A private working space is required as participants will be working with confidential materials.

In an effort to bring equitable perspectives to assessment processes, we invite the participation in our sessions of teachers representing diverse and historically marginalized communities such as African Nova Scotian, Mi'kmaq, Persons with Disabilities, LGBTQ2+, and Newcomer communities. We welcome you to self-identify in the "Additional Comments" section of the Expression of Interest form if you feel comfortable doing so.

 

Évaluation du rendement des élèves prévoit offrir un certain nombre de sessions de correction pendant l’été 2021. Un nouveau système de correction en ligne par l’entremise de SEPNE sera utilisé pour ces sessions. Les participants/es recevront tout le matériel de formation par la poste bien avant la session, mais la formation et la correction elles-mêmes se tiendront en ligne par l’entremise de SEPNE. Nous prévoyons mettre en ligne les formulaires de déclaration d’intérêt pour la session de correction de l’été au début du mois de mai, et les hyperliens d’inscription seront alors activés sur cette page. Consultez notre site régulièrement et, entre-temps, prenez en note les dates des sessions qui risquent de vous intéresser.

Session de correction Évaluations/Examens

Dates prévues pour la formation des chefs de table

Dates prévues pour les sessions de correction

Littératie en 3e année (CSAP)

13 Juillet 2021

14-15 Juillet 2021

Literacy in Grade 3

13 Juillet 2021

14-15 Juillet 2021

Écriture en 8e année (CSAP)

27 Juillet 2021

28-29 Juillet 2021

Writing in Grade 8

27 Juillet 2021

28-30 Juillet 2021

Français 10 (CSAP)

10 Août 2021

11-12 Août 2021

English 10

10 Août 2021

11-12 Août 2021

Mathématiques 10

15-17 Août 2021

18-20 Août 2021

Mathematics 10

15-17 Août 2021

18-20 Août 2021

Notes :
– Les correcteurs/trices recevront une allocation de 195 $ par jour; les chefs de table recevront une allocation de 220 $ par jour.
– Comme la session se tiendra virtuellement, l’hébergement et les dépenses ne seront pas couverts.
– Une connexion Internet stable, haute vitesse et privée est nécessaire pour participer à ces sessions en ligne.
– Un espace de travail privé est requis, car les participants travailleront avec des documents confidentiels.

Dans le but de respecter une vision équitable dans le cadre de notre processus d’évaluation, nous invitons les représentants/es de communautés diverses et traditionnellement marginalisées comme les communautés afro-néo-écossaises, Mi’kmaq, LGBTQ2S+, ainsi que les personnes handicapées et les nouveaux arrivants à participer à nos sessions. Nous vous invitons à indiquer votre identité dans la section « Commentaires additionnels » du formulaire de déclaration d’intérêt, si vous vous sentez à l’aise de le faire.