-A A +A

Professional Opportunities

Please consult this site for information on opportunities to participate in the assessment development process. As needed there are opportunities for:

  • item development/review
  • cut score/expectations setting sessions
  • advisory groups
  • field test administration
  • scoring sessions

Links to express interest in such actitivities will be posted as they become available.

 

- - - - - - - - - - - - - - - - -

There will be a number of Summer 2021 Online Item Writing Sessions and the online Expression of Interest  form will be open until June 11, 2021 (deadline extended to June 16, 2021).

Dates:
- Literacy in Grade 3: July 6-8, 2021
- Mathematics/Mathématiques in Grade 3: July 13-15, 2021
- Reading and Writing in Grade 6: July 6-8, 2021
- Mathematics/Mathématiques in Grade 6: July 13-15, 2021
- Reading and Writing in Grade 8: July 13-15, 2021
- English 10: July 20-22, 2021
- Mathematics/Mathématiques in Grade 8: TBD*
- Mathematics/Mathématiques 10: TBD*
* for Item Writing Sessions that have dates that are not yet confirmed, teachers are encouraged to complete the online form as they will be emailed when dates are confirmed at which time teachers can confirm participation.

Details:
- In order to provide opportunities to as many teachers as possible, teachers may apply for one session only. Each Item Writing Session will draw on the expertise of 10-12 practicing teachers.
- Participants will receive a stipend of $220/day.
- Training materials will be mailed to teachers in advance of the session.
- The sessions will take place virtually; accommodations and expenses will not be covered.
- Stable high-speed/private internet connection is required to support online meetings.
- Desktop or laptop is required (no phones, tablets or iPads).
- A private working space is required as participants will be working with confidential materials.

Participants will be selected based on consideration of the following:
- regional representation
- diversity of experience participating in previous item writing sessions
- priority will be given to teachers whose current assignment is at or adjacent to the grade level of the assessment.

Please note: We invite participants from diverse backgrounds and historically marginalized communities such as African Nova Scotian, Mi'kmaq, Persons with Disabilities, LGBTQ2+, and Newcomer communities, that feel comfortable in doing so, to self-identify in the “Additional Comments” section. This will allow us to ensure that we have a more equitable perspective to our assessment processes.

- - - - - - - - - - - - - - - - -

Il y aura plusieurs sessions virtuelles d'élaboration des items pendant l'été 2021. Le formulaire demande d’expression d’intérêt sera affiché jusqu’à le 11 juin 2021 (remis au 16 juin 2021).

Dates :
- Littératie en 3e année: 26-28 juillet 2021
- Mathématiques en 3e année: 13-15 juillet 2021
- Lecture et écriture en 6e année: 26-28 juillet 2021
- Mathématiques en 6e année: 6-8 juillet 2021
- Mathématiques en 8e année: (à déterminer)*
- Mathématiques en 10e année: (à déterminer)*
* Les participants qui soumettent leur nom aux sessions de mathématiques (à déterminer) receveront, plus tard, une confirmation avec les dates précises de ces sessions.

Informations :
- Vous pouvez soumettre votre nom à une seule session afin de permettre à autant de participants d'y assister.
- Les participants retenus recevront des honoraires journaliers 220 $ par jour.
- Les matériaux de formation seront envoyés par la poste aux enseignants avant la session.
- Les sessions se tienderont virtuellement; l’hébergement et les dépenses ne seront pas couverts.
- Une connexion internet stable, haute vitesse et privée est nécessaire pour participer aux réunions en ligne.
- Un ordinateur ou ordinateur portable est nécessaire, et non pas de téléphones, de tablettes ou des iPads.
- Un espace de travail privé est requis car les participants travailleront avec des documents confidentiels.

Les participants seront choisis/es en tenant compte de ce qui suit :
- la représentation de toutes les régions
- l’expérience des enseignants qui ont participé à des sessions d'élaboration des items dans le passé.
- la priorité sera accordée aux enseignants actuels ou adjacents du niveau scolaire évalué.

Noter :
- Quand nous faisons référence à des personnes, nous utilisons le masculin générique afin d’alléger le texte et d’en préserver la lisibilité. Ce masculin ne saurait en aucun cas être interprété comme étant une forme quelconque de discrimination.
- Nous invitons les représentants de communautés diverses et traditionnellement marginalisées comme les communautés afro-néo-écossaises, Mi’kmaq, LGBTQ2S+, ainsi que les personnes handicapées et les nouveaux arrivants, qui se sentent à l’aise, d’indiquer leur identité dans la section « Commentaires additionnels » du formulaire de déclaration d’intérêt.