-A A +A

Professional Opportunities

Please consult this site for information on opportunities to participate in the assessment development process. As needed there are opportunities for:

  • item development/review
  • cut score/expectations setting sessions
  • advisory groups
  • field test administration
  • scoring sessions

Links to express interest in such actitivities will be posted as they become available. Please note that invitation e-mails are sent from PLANS-Registration@novascotia.ca; ensure you check your junk/spam folder or add the PLANS-Registration email address to your contact list. / Les courriels seront envoyés de PLANS-Registration@novascotia.ca; assurez-vous de vérifier votre dossier de courrier indésirable/spam ou d'ajouter l'adresse e-mail PLANS-Registration à votre liste de contacts.

Scorers and table leaders will be selected based on consideration of the following: regional representation; diverse backgrounds and historically marginalized communities such as African Nova Scotian, Mi'kmaq, Persons with Disabilities, 2SLGBTQIA+, and Newcomer communities (teachers may self-identify in the EOI); diversity of experience participating in previous provincial scoring sessions; priority will be given to teachers whose current assignment is at or adjacent to the grade level of the assessment. / Les correcteurs et les chefs de table seront choisis en tenant compte de ce qui suit : la représentation de toutes les regions; la représentation de diverses communautés traditionnellement marginalisées comme les communautés afro-néo-écossaises, Mi’kmaq, LGBTQ2S+, ainsi que les personnes handicapées et les nouveaux arrivants (enseignants pourraient indiquer leur identité  dans le formulaire); l’expérience des enseignants qui ont participé à des sessions de correction provinciales dans le passé; la priorité sera accordée aux enseignants actuels ou adjacents du niveau scolaire évalué.

 

Item writers/créateurs d’items

  • Item Writing Session Dates/Dates pour la session d’élaboration d’items Expression of Interest forms open/formulaire sera actif May17 - June 14th, 2024Mathematics/Mathématiques 3, 6, 8 : Aug 14-16, 2024

Apply online for: